Hej hej och hallå♥

Har precis gjort en Sallad med, Majs, Avokado,Oliver och en hel del gurka..
·
Efter som jag har bestämt mig för att inte äta kött efter att ha sett en film
"The age of stupid"
som handlar om hur vi på Jorden över-konsumerar i både fisk,kyckling och kött.
Djur som vi äter behöver också äta och då hugger vi ner stora områden av skog runt om i värden som
vi sedan gör till ängar som våra kossor får beta på.
·
Men det vi inte tänker på är att vi på samma gång utrotar massor av olika arter av djur som lever i
den skogen och som är helt beroende av just den skogen.
·
När vi hugger ner för mycket skog/rengnskog förvärras klimatförändringen drastiskt och
om vi inteslutar kommer flera av våra djur på jorden Dööö så som Isbjörnarn.
Dom säger att inom 20 år kommervi att ha utrotat alla isbjörnar...
Eller när jag är 12år kommer vi inte ha några tigrar kvar.
Och jag vill att mina barn ska kunna se en isbjörn eller en tiger i det vilda om dom vill♥

Kommentarer
Postat av: Andrea

4 for you Glen, you go Glen coco!

2010-09-06 @ 16:44:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0